tankar kring träningen och kosten...

Jag har äntligen kommit igång med träningen igen efter att ha spenderat julen sjuk. Dock har kosten fått sig ett bakslag vilket jag verkligen måste ta och fixa till om jag nu vill få fram bra resultat.

 

Från det ena till det andra. En sak som jag grubblar över när det kommer till all denna träning och så vidare är att hjärnan är fucked up... Jag kollar på bilder och klart jag ser resultat men när jag kollar mig i spegeln så ser jag samma person som för 2år sedan... Därför försöker jag att kolla på mig själv genom bilder. På nått konstigt sätt så har hjärnan lättare att förstå att kroppen har förändrats (till det positiva) genom att kolla på bilder men inte genom att kolla i spegeln.
Jag börjar verkligen förstå hur folk med anorexia och sådana sjukdomar känner sig. Man ser inte resultaten även om man MÄRKER det på kläder, bilder, hör det av folk och så vidare så ser man de inte själv. Jag kan helt ärligt säga att skulle jag inte ha haft baren varannan vecka så skulle jag nog lätt tyvärr kunna dra på mig den sjukdomen... De veckor jag inte har barnen dricker jag mitt kaffe och en smörgås eller så på morgonen sen kan hela dagen gå och jag enbart druckit vatten... Jag känner mig sugen på något, går till kylen, kollar runt och tänker, nä jag orkar inte och så tar jag lite vatten... Jag vet att det är jätte dåligt att göra på det sättet, speciellt när man tränar som jag gör men det är den där hjärnan som säger stopp... Nu har jag köpt hem kvarg och jag har alltid questbars hemma för det kan jag alltid tvinga i kroppen trots att hjärnan säger nej vilket gör att jag i alla fall får i mig något. Maten har alltid varit något som jag har kämpat med och haft svårt med. Jag har kunna levt på chips och godis men nu för tiden har jag inte det problemet utan nu är det att jag snarare inte vill ha någonting. Jag måste börja tvinga mig själv att göra mer matlådor även de veckor jag inte har barnen så att jag tar mig tiden att äta annars kommer inte min kropp att orka. Jag vet att jag måste äta och så för att orka med allt och för att överleva men det är inte så lätt när hjärnan säger emot. Den där hjärnan borde ha en on/off knapp...

 

 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ät nåt ofta. Köp torkade äpplen, mandlar, riskakor osv. Du är jätteduktig! /Malin K

Svar: tack malin men sånt äter inte jag... :/ det jag behöver är att se till att jag har små matlådor med hög proteinhaltig mat alternativt kyckling som jag kan gå och småäta på. men när jag inte har barnen så känner jag inte hunger på samma sätt som när jag har dem så är väldigt svårt att få i sig något. mår liksom dåligt ens av tanken på mat...
Anna Larsson

2015-01-09 @ 16:17:47
Postat av: Anonym

Ät nåt ofta. Köp torkade äpplen, mandlar, riskakor osv. Du är jätteduktig! /Malin K

2015-01-10 @ 08:29:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0