2014 - 2015

 
               Bild 1, maj 2014                    Bild 2, december 2014
 
Ja då gör vi ett försök här 2015 att börja blogga igen :P
 
Mycket har hänt det senaste året. Bara det att jag vid denna tiden förra året vägde 98kg och nu är nere på 82kg är en skön start på året. Även om jag sa förra nyår att jag skulle vara vid min målvikt på 65kg så här års så blir det inte alltid som man har tänkt sig.
Det är inte bara vikten som ändrats. Mitt sätt att må och leva har fått dramatiska förändringar. Jag och Andreas valde för nästan ett halvår sedan att gå skilda vägar efter 5år tillsammans. Detta har varit både jätte jobbigt och skönt. Klart som korvspad att det är jobbigt att inte vara med en människa längre som man har spenderat hela 5år tillsammans med och har 2st barn ihop med men har man inte längre känslorna för varandra och är mer osams än sams så bör man inte stanna ihop längre. Sen är det klart att det är perioder då allt känns som ett fucking fail och att livet känns som att det är piss och skit men då är det tur att man har världens mysigaste småpluttar som man älskar över allt annat på denna jord. <3 <3 Mina grabbar är mitt allt, mitt liv och jag älskar dem och de gör mig stark när jag behöver det.
Att inte ha dem varannan vecka gör att jag måste lägga fokus på mig själv varannan vecka vilket har gått sådär. Skolan har hamnat efter och jag har tyvärr lagt lite för mycket fokus på jobbet och träningen, vilket visserligen har fungerat som terapi för min knasiga hjärna men som jag nu får sota för då jag inte vet om jag får plugga vidare nästa termin...
 
Singel livet är väl även det något som jag har lite svårt att komma in i... Ibland är det super duper skönt att bara vara själv men oftast saknar man någon där bredvid en i soffan eller i sängen. Någon att prata med om kvällarna om ens dag eller bara få hjälp att städa av köket. Jag kommer väl sluta som en crazy cat lady eller nå då jag även saknar djuren i mitt liv sjukt mycket... :/
 
Nä men nu har vi varit både lite positiva och negativa här i inlägget. Mitt mål det här året är dock att vara mer positiv. Se mig själv i spegeln varje dag och inte tänka att det är någon äcklig fet jävel som står där utan att säga något positivt om mig själv till mig själv varje dag. Jag måste börja älska mig själv vilket kommer att ta tid men det är på väg åt rätt håll (i perioder i alla fall). Men har man hatat sig själv i så många år så tar det tid att börja älska igen.
 
Och sist men inte minst, det spelar ingen roll om du gör mig irriterad och arg och vi inte pratar på as länge och så, du kommer alltid att vara min första riktiga kärlek och jag älskar dig med hela mitt hjärta <3 Ella, du är min älskling och ja, du kommer att få stå ut med att jag är en bitch och att jag får raseriutbrott på dig och jag vet att jag kan få samma tillbaka, men det är att du och jag mot världen och så kommer det alltid att vara. Älskar dig <3<3<3

Kommentarer
Postat av: Knasigmensötaochsnällaella

Puss på dig gumman <3

2015-01-04 @ 09:19:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0